디아블로2 레저렉션/래더2기관련

래더2기 시작관련 블리자드 공지가 떳네요~(feat. 오피셜)

디사 2022. 9. 7. 10:09

 

디아블로2 레저렉션 래더 시즌2는 휴식기 없이 1기 종료후 바로 시작된다고 하네요 ㄷㄷ

 

개발진은 공포영역 패치에 대해서 나름 만족하고 있는 모양입니다.

 

공포영역의 영역에 따른 난이도 차이와 영역 유지 시간, 추가 경험치 부분을 수정하여 다시 테스트 한다고 하는데......

 

추가 룬어 아이템 이나 공개해주지...

 

나름 중요한 정보는 래더시즌2는 휴식기 없이 래더1기 종료후 바로 시작이라고 하네요

 

예시로 4시59분59초에 래더1기 종료 5시00분00초 래더2기 시작!

 

[[원문 링크]]

https://us.forums.blizzard.com/en/d2r/t/a-quick-ptr-25-update/142388

[[원문 번역기]]

안녕하세요 - PTR 전면에 침묵에 대해 사과드립니다. 하지만 여기에 몇 가지 업데이트를 제공하고 싶었습니다.

팀은 지난 주에 PTR의 설문조사 정보와 커뮤니티 보고서를 살펴보고 있었습니다. 팀이 피드백을 기반으로 일부 항목을 구현하기를 원하지만 아직 결정 중이므로 PTR의 또 다른 반복이 있을 수 있습니다. 우리는 일정 일정에 따라 달리고 있으며 2.5를 더 빨리 출시하고 시즌 2를 래더로 시작할 수 있도록 하고 싶습니다. 테스트와 반복을 계속하기 위해 PTR을 확장하는 것은 물론 그 두 날짜를 뒤로 미루게 될 것입니다. 현재로서는 기존 타임라인에 맞출 수 있는지 살펴보겠지만, 그렇게 할 수 없는 경우 플레이어로부터 추가 게임 시간을 얻을 수 있도록 패치 2.5 적용과 시즌 2 시작 사이에 일부 버퍼를 사용할 수 있습니다. 일부 테러 지역 항목에.

피드백의 일부 최상위 항목:

  • 플레이어들은 일부 구역이 테러 구역에 적합하지 않다는 것을 알아차렸으므로 일부는 이전되고 일부는 입주할 것으로 예상됩니다.
  • 플레이어는 TZ 콘텐츠 중 일부가 쉽다는 것을 알았지만 특정 피드백을 제공한 PTR에서 플레이한 캐릭터를 확인할 수도 있으며 이 중 많은 부분이 Hammerdin 플레이어로부터 온 것임을 알았습니다. 팀은 이에 대한 몇 가지 아이디어를 가지고 있으며 곧 공유할 것입니다. 플레이어를 위한 빌드/클래스 기회에 약간의 변화가 생길 것으로 기대합니다.
  • TZ의 잠금 해제 조건과 각 구역이 얼마나 오랫동안 테러를 당할 것인지에 대한 자세한 정보가 있을 것입니다. 이에 대한 의견을 주신 분들께 감사드립니다.
  • 마지막으로 SP에서도 이를 원한다는 목소리가 많았다. 나는 그것이 조사되고 있다고 말할 수 있지만 지금은 SP가 XP에 대한 diff 값을 가지고 있고 다르게 조정해야 하는 동안 온라인 숫자를 즉석에서 조정할 수 있기 때문에 이것이 Ladder S2 기능일 것으로 예상합니다. 욕구는 높지만 래더 플레이를 위해 이것을 먼저 고정하고 나중에 오프라인에서 살펴보는 것으로 넘어갈 것입니다.

마지막으로, 이것에 대해 많은 혼란이 있고 솔직히 혼란이 있는 이유는 100% 이해할 수 있으므로 S2 타이밍에 대해 정리하고 싶었습니다. S1이 시작되기 전에 우리는 시즌을 4개월 동안 유지하는 것을 목표로 하고 있다고 언급했습니다. 우리는 분명히 그 일정을 지났고 100% 솔직히 말해서 우리는 그 날짜에 대해 잘 계획하지 않았습니다. Terror Zones는 "이걸 해야 하나 말아야 하나?"라는 선에서 앞뒤로 흔들리기 때문에 우리가 올바르게 고정하고 싶었던 멋진 기능이었습니다. 개발 전반에 걸쳐 여러 번 발생했으며 이로 인해 시즌 전환에 약간의 지연이 발생했습니다. 나는 단지 그것을 말하고 그 시즌 전환이 일어날 때 그 모호함에 대해 사과하고 싶었습니다. D2R의 향후 시즌에 대해 이 문제를 완화하는 방법을 찾고 있습니다.

현재 작업 순서는 여기에서 곧 PTR을 종료하고 2.5에서 최종 빌드 제출을 시작하여 라이브 환경의 모든 사람에게 배포하는 것입니다. 시즌 1에서 시즌 2는 즉시 진행됩니다. 우리는 S2가 2.5 히트 후 1~2주에 시작될 것으로 예상하므로 모두가 일치하고 알고 있는 날짜가 있습니다. S1은 문자 그대로 S2로 전환하는 순간 종료됩니다.

예: 시즌 1은 태평양 표준시로 오후 4:59:59로 이동하고 시즌 2는 태평양 표준시로 오후 5:00:00에 시작됩니다.

다음 주에 더 많은 날짜가 조정되면 커뮤니티에 2.5 및 S2에 대한 더 나은 창을 제공하기 위해 업데이트를 제공할 것입니다.

[[원문]]

Hey all - Apologies for the silence on the PTR front. But wanted to provide a few updates here.

The team was spending the last week going through the survey information and community reports from PTR. There may be another iteration of PTR as the team wants to implement some items based off of the feedback but that is still being determined. We are running up against some scheduling timelines and want to make sure we can get 2.5 out the door sooner rather than later and get Season 2 kicked off for ladder. Extending PTR to continue to test and iterate will of course hold those two dates back. We are going to see if we can fit something in the existing timeline for right now, but if we can’t we may use some of the buffer between Patch 2.5 hitting and Season 2 starting to ensure we can get some additional game time from players on some of the Terror Zone items.

Some top level items from the feedback:

  • Players were noticing some zones were kind of not great for Terror Zones so expect some to be moved out and some others be moved in.
  • Players found some of the TZ content to be easy but we also can determine what characters played on PTR who offered that specific feedback and we noticed a lot of this came from Hammerdin players. The team has some ideas on this and we will be sharing that soon. I expect it to create a bit of a shift in build/class opportunities for players.
  • We will have more info on unlock conditions for TZ and how long each zone will be terrorized as well. We appreciate those who offered their thoughts on this.
  • Lastly, I know there were a lot of voices wanting this in SP. I can say that it is being looked into but for now, I would expect this to be a Ladder S2 feature as we are able to make tweaks to online numbers on the fly while SP has diff values for XP and needs to be tuned differently. The desire is high, but we want to get this nailed down for ladder play first and will move into looking at it for offline afterwards.

Lastly, I wanted to clear up on the S2 timing as there is a bunch of confusion on this and honestly it is 100% understandable why there is confusion. Before S1 began, we had noted that we were aiming to have seasons last 4 months. We are obviously past that timeline and to be 100% honest, we kind of didn’t plan very well on our end for that date. Terror Zones was a cool feature we wanted to nail correctly as it teetered back and forth on the line of “Should we do this or not?” many times throughout development and with that it caused a little bit of a delay on the Season transition. I just wanted to state that and apologize for that murkiness around when that season transition would occur. We are looking at mitigating this issue for future seasons in D2R.

The current order of operation is that we will end PTR here soon and start submission for final builds on 2.5 and get out that to everyone on the live environment. Season 1 to Season 2 will happen fairly immediately. We expect S2 to start a week or two after 2.5 hits so we have a date that everyone is aligned on and knows about. S1 will literally end the second we transition to S2.

For example: Season 1 will go to 4:59:59pm Pacific Time and Season 2 will begin at 5:00:00pm Pacific Time.

As more dates become aligned here in the coming week, we will provide updates to give a better window on 2.5 and S2 for the community.

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